دسته‌بندی محصولات

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته مخفی

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته مخفی

معرفی انواع دوربین مدار بسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی که به دوربین نظارتی و جاسوسی معروف است، برای فیلم برداری بدون اطلاع افراد استفاده می شود. این دوربین ها با اندازه کوچک و لنزهایی سوزنی هرجایی نصب می شوند. دوربین مدار بسته مخفی تصاویر را در داخل حافظه خود و یا هارد دستگاه دیجیتال ذخیره می کند. در بعضی از این دوربین ها امکان انتقال تصاویر ثبت شده به تلفن همراه با استفاده از نرم افزار و وای فای وجود دارد.

نصب دوربین مدار بسته مخفی

این نوع دوربین ها را در مکانهای غیر قابل شناسایی و خارج از دید قرار می دهند؛ در گوشی های همراه، خودکار، ساعت، عروسک و... جاسازی می شوند. باید توجه داشت که استفاده از این دوربین ها بدون مجوز به علت نقص حریم شخصی پیگرد قانونی دارد.



اولین دوربین های مدار بسته مخفی

اولین کسانی که از دوربین مدار بسته جاسوسی استفاده کردند، سرویس های جاسوسی غرب و شرق بودند، مانند آلمان نازی، سازمان سیا و کا.گ.ب. در دهه 1960 کا.گ.ب با استفاده از دوربین هایی که در پاشنه کفش جاساز شده بود، جاسوسی می کردند.دوربین های مدار بسته مخفی در دو نوع بی سیم و باسیم موجود هستند. نوع با سیم از طریق کابل تصاویر را به دستگاه گیرنده می رساند و در نوع بی سیم تصاویر در فاصله ای محدود به دستگاه گیرنده فرستاده می شود. کنترل این دوربین به صورت دستی و ریموت است. انواعی از این دوربین ها امکان ضبط صدا را نیز دارند.

ویژگی دوربین های جاسوسی

امروزه دوربین های جاسوسی دارای ویژگی ها و امکانات متنوعی هستند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

تشخیص حرکت: تنها در صورت حرکت، ضبط انجام می شود. این ویژگی باعث صرفه جویی در باتری و کارت حافظه می شود.

دید در شب: این ویژگی باعث می شود زمانی که نور وجود ندارد، شما بتوانید هر آنچه که رخ می دهد را ببینید.

منبع تغذیه: منبع تغذیه باتری می تواند دائم و یا موقتی باشد.

فیلم رنگی: دوربین هایی که تصاویر را به صورت رنگی ضبط می کنند، امکان ثبت جزئیات بیشتر را فراهم می کنند.

سازگاری با تلفن همراه: برای چک کردن دوربین، نیازی به رایانه نیست و با تلفن هوشمند خود می توانید همه چیز را ببینید.



انواع دوربین مدار بسته مخفی

امروزه شرکت های مختلفی انواع دوربین های مداربسته مخفی، سیستم های شنود و ردیاب را تولید می کنند. طراحی این سیستم ها به گونه ای است که امکان کشف پایین تری داشته باشند و امکانات بیشتری را ارائه دهند. در ادامه به معرفی چند دوربین مداربسته مخفی می پردازیم.

دوربین جاسوسی بندانگشتی مینیاتوری

این نوع دوربین ها به دلیل سایز کوچکی که دارند امکان نصب در هرجایی را دارند. سیستم آن AHD و کیفیت تصاویر 2 مگاپیکسل است.دوربین های مداربسته بند انگشتی به انواع زیر تقسیم می شوند:

دوربین جاسوسی مینیاتوری پین هول:

واژه پین هول به معنی سوراخ کوچک می باشد. بعد از نصب این نوع دوربین امکان تشخیص آن وجود ندارد. لنز این نوع دوربین به صورت حفره کوچک می باشد که تصاویر را با کیفیت بالایی ضبط می کند، به همین دلیل قیمت دوربین پین هول بالا است. این دوربین ها دید در شب ندارند و احتیاج به نور مادون قرمز دارند.

دوربین جاسوسی مینیاتوری معمولی:

این نوع دوربین جز ساده ترین دوربین ها است که بیشتر برای کاربردهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دوربین ها ارزان بوده و کیفیت مناسبی دارند.

دوربین جاسوسی آینه ای

این دوربین درون یک آینه محدب قرار گرفته است و در نور تصاویر را با کیفیت بهتری ضبط می کند.


دوربین جاسوسی هالوژنی

دوربین مدار بسته داخل یک لامپ هالوژن قرار می گیرد و تصاویر باکیفیت را ضبط می کند.

دوربین مخفی دتکتوری

ظاهر این نوع دوربین ها مانند سیستم های اعلام سرقت یا هشدار آتش سوزی است و قابل تشخیص نیستند.

دوربین جاسوسی جاسوئیچی

یک سیستم فیلم برداری کوچک و قابل حمل است. این دوربین به راحتی در دست قرار می گیرد و زاویه دید آن تنظیم می شود. تنها مشکل آن زمان کم فعال بودن باتری است. به دلیل سایز کوچک باتری آن تنها 30 دقیقه می تواند کار کند.

دوربین جاسوسی خودکاری

متداول ترین دوربین مخفی است که قابل استفاده در جسات کاری، جلسات امتحان، عقد قرارداد و هر مکان دیگری است. خودکار از وسایلی است که می توانید همیشه همراه داشته باشید و کسی هم شک نکند. دوربین های خودکاری قابلیت ضبط صدا و تصویر را دارند و کیفیت های متفاوتی دارند. باتری این دوربین می تواند 40-30 دقیقه کار کند.

عینک دوربین دار

یکی از مخفی ترین دوربین ها برای فیلم برداری است. لنز دوربین در جلو عینک است. باتری و کارت حافظه نیز در دسته عینک قرار داده شده است.

دوربین جاسوسی ساعت مچی

ساعت مچی های دوربین دار از محبوب ترین ساعت مچی ها در میان جوانان است. این ساعت مچی علاوه بر نشان دادن زمان، یک سیستم دوربین مدار بسته مخفی در خود دارد. برای استفاده از دوربین باید ساعت را شارژ کرد. این ساعت ها امروزه وسیله سرگرمی هستند، اما در سال های 1940 و 1950 آلمانی ها از این ساعت ها برای جاسوسی استفاده می کردند.

چگونه بهترین دوربین مداربسته مخفی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب دوربین مناسب ابتدا باید تصمیم بگیرید که دوربین را برای چه مکانی و با چه قیمتی می خواهید. سپس به بررسی ویژگی های دوربین های مدار بسته مخفی بپردازید.

مزایا و معایب دوربین های جاسوسی

از مزایای این نوع دوربین به کوچک بودن آن و امکان نصب در اکثر نقاط می توان اشاره کرد. قیمت این دوربین ها به دلیل اندازه کوچک آنها مناسب است. کیفیت تصاویر ضبط شده نیز بالا است.معایب این دوربین ها شامل تصویر محدب و غیر شفاف در فاصله نزدیک است. چون هرچه قطر دوربین بیشتر باشد، در فاصله نزدیک تصویر واقعی تری نشان می دهد.

قیمت دوربین جاسوسی

با توجه به متغیر بودن نرخ ارز، نمی توان برای این دوربین قیمت ثابتی گفت، از عوامل موثر بر قیمت این دوربین های جاسوسی می توان به کیفیت تصویر، توانایی دید در شب، اندازه و مجهز بودن به وای فای اشاره کرد.دوربین مداربسته مخفی کوچک و ارزان می باشد، در انتخاب دوربین جاسوسی به این نکته توجه داشته باشید که کمپانی فروش برای مشتریان چه خدمات پس از فروشی دارد.

:دسته بندی مطالب آموزشی
04 اسفند، 1400

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.