دسته‌بندی محصولات

تصاویر لو رفته از ویندوز ۱۱ طراحی جدید رابط کاربری را نشان می‌دهند

تصاویر لو رفته از ویندوز ۱۱ طراحی جدید رابط کاربری را نشان می‌دهند

ساعاتی پیش تصاویر و اسکرین شات هایی از ویندوز 11 منتشر شد که در این تصویرها شاهد تغییرات و بخش های مختلف رابط کاربری این سیستم عامل از جمله منوی استارت جدید بودیم. در کل باید گفت که رابط کاربری و منوی استارت ویندوز ۱۱ به کل تغییر کرده و یادآور ویندوز 10 ایکس شده است. کمپانی مایکروسافت تصمیم داشت که این سیستم عامل را برای گجت های دو نمایشگره عرضه کند ولی در نهایت توسعه ی آن را متوقف کرد.

از نظر ظاهری بیشترین تغییرات در تسک بار ویندوز 11 به وجود آمده که قابل مشاهده است. در این نسخه از ویندوز آیکون ها به بخش مرکزی نقل مکان کرده اند و همچنین شاهد طراحی جدید آیکون منوی استارت و خود منو هستیم. نسبت به ویندوز 10 منوی استارت ساده تر شده و از بخش های مختلف آن می توانیم به اپلیکیشن های پین شده و اپلیکیشن های اخیرا استفاده شده اشاره کنیم.

از دیگر تغییرات ظاهری می توانیم به گرد شدن گوشه های پنچره ها اشاره کنیم که دلیل آن تغییر زبان طراحی این سیستم عامل است، حتی منوی استارت هم از گوشه های گرد بهره میبرد. به این نکته توجه داشته باشیم که تصاویر فاش شده مربوط به نسخه اولیه این سیستم عامل یعنی ویندوز 11 است و بدون شک در نسخه ی نهایی شاهد تغییراتی دیگر نیز خواهیم بود.

آیکون جدیدی که در تسک بار مشاهده میشود «ویجتها» است که در این محیط میتوانید به ویجت های مختلف مانند اخبار، آب وهوا و دیگر محتوای وب دسترسی داشته باشید. اگر به خاطر داشته باشید مایکروسافت ویندوز 10 ایکس را توسعه می داد که بعد از مدتی پشیمان شد، اما همانطور که می بینید بخش های زیادی از آن راهی ویندوز ۱۱ شده است. برخلاف شایعات ویندوز استور تغییری نکرده و ممکن است که در نسخه نهایی ویندوز 11 تغییراتی اعمال شود.


دیگر قابلیت ویندوز 11، امکان تغییر چینش پنجره های مختلف است. در این سیستم عامل کاربران برای تغییر چینش پنجره های مربوط برنامه ها یا پوشه های مختلف امکانات زیادی را در اختیار دارند و به راحتی میتوانند این کار را انجام دهند.


کمپانی مایکروسافت در نسخه به روز شده سیستم عاملش تجربه کاربری مربوط به ایکس باکس هم بهبود بخشیده است. اپلیکیشن ایکس باکس به صورت پیشفرض در ویندوز 11 وجود خواهد داشت و به کاربران این دسترسی را خواهد داد که به راحتی به بخش های Xbox Game Pass، شبکه اجتماعی ایکس باکس و Xbox store دسترسی داشته باشند. در اینجا باید گفت که Windows Game Mode نسبت به ویندوز ۱۰ تغییر پیدا نکرده اند.

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده که در تاریخ 3 تیر ماه یعنی 24 ژوئن بک رویداد برگزار خواهد کرد. اما هنوز این شرکت اشاره ای به ویندوز 11 نداشته است، برای مثال در تصویر مربوط به دعوتنامه ی این مراسم شاهد سایه ی لوگوی ویندوز هستیم که به شکل عدد ۱۱ درآمده است. در نهایت باید بگوییم که اگرچه ویندوز ۱۱ از نظر بصری تفاوت های مختلفی با نسل قبلی دارد، اما در پشت صحنه کماکان با همان ویندوز ۱۰ روبرو هستیم.

27 خرداد، 1400

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.