دسته‌بندی محصولات

سوم تیرماه منتظر رویداد بزرگ مایکروسافت باشید، ویندوز 11 در راه

سوم تیرماه منتظر رویداد بزرگ مایکروسافت باشید، ویندوز 11 در راه

در تاریخ 3 تیرماه مایکروسافت رویداد بزرگی را برای معرفی نسل بعدی ویندوز برگزار میکند. این سیستم عامل احتمالا ویندوز 11 نام خواهد داشت و با تغییرات ظاهری بسیار عرضه خواهد شد.

مایکروسافت در نظر دارد در تاریخ 3 تیرماه، رویدادی را برای نسل بعدی ویندوز که احتمالاً ویندوز 11 نام خواهد داشت، برگزار کند، نسخه ای از ویندوز که با تغییرات زیادی در واسط کاربری همراه خواهد بود. اگر این اخبار صحت داشته باشد، احتمالا در پاییز یا اوایل سال آینده میلادی شاهد عرضه ی این سیستم عامل خواهیم بود. در خصوص قیمت این سیستم عامل هم اطلاعاتی منتشر نشده اما حدس زده میشود که قیمت آن تا 200 دلار برسد. جالب است اشاره کنیم که برخی شاهد حتی مدعی شده اند که ویندوز 11 ممکن است به عنوان یک ورژن رایگان از ویندوز 10 راهی بازار شود. با این حال برخی دیگر مدعی هستند که اصلا قرار نیست ویندوز 11 عرضه شود، بلکه شاهد ارائه یک آپدیت بزرگ برای ویندوز 10 خواهیم بود، این موضوع را با توجه به گفته ی سابق مایکروسافت در 6 سال گذشته (که ویندوز 10 را آخرین نسخه از ویندوز نامیده بود) میتوانیم با اطمینان بیشتری بپذیریم.

شایعات بسیاری حاکی از آن است که ویندوزی که قرار است ارائه شود، به واسطه ی پروژه ی مخفی SunValley با تغییرات ظاهری زیادی مواجه خواهد شد.
بگذارید کمی به عقب برگردیم و به پست های سابق مایکروسافت اشاره کنیم که در یکی آن به آپدیت ماه می ویندوز ۱۰ پرداخته شده است. در بخشی از این پست، مایکروسافت مدعی شده بود که برخی از ویژگی های سیستمعامل ویندوز ۱۰X (که نیامده لغو شد)، به سایر قسمتهای ویندوز راه پیدا میکند. از آنجایی که مایکروسافت به جای ویندوز ۱۰ از کلمهی ویندوز استفاده کرده، برخی میگویند که منظور مایکروسافت ویندوز ۱۱ بوده است.


از جمله تغییرات احتمالی ویندوز بعدی مایکروسافت میتوانیم به منوی استارت شناور اشاره کنیم. ضمنا گویا اکشن سنتر هم ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد. همچنین انتظار باز طراحی آیکون ها را هم داریم، گویا طراحی بخش تنظیمات این سیستم عامل هم با تغییراتی همراه خواهد بود.
البته گذشته از تغییرات ظاهری، تغییرات دیگری هم در این سیستم عامل وجود خواهد داشت که از جمله آن ها میتوانیم به تغییرات در مایکروسافت استور اشاره کنیم که با تغییراتی که به خود خواهد دید، درآمد بیشتری را برای توسعه دهندگان رقم خواهد زد. همچنین به نظر میرسد که سایر برنامه های معمولی مانند مرورگر و... هم در همین محیط ارائه خواهد شد.



25 خرداد، 1400

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.