دسته‌بندی محصولات

شرکت ها به چه تعداد سرور نیاز دارند و چرا

شرکت ها به چه تعداد سرور نیاز دارند و چرا

شرکت ها به چه تعداد سرور نیاز دارند و چرا؟

اگر در شرکت خود تعداد زیادی سرور دارید دیگر لازم نیست نگران ظرفیت سرورها باشید، اما این موضوع هزینه ی زیادی را به دنبال دارد.پس به طور کلی با این که پول و زمان زیادی صرف می کنید اما کسب و کارتان رشد خواهد کرد.اگر تعداد سرورهای موجود در شرکت شما از تعداد مورد نیاز کمتر باشد، وب سایت های شما به کندی اجرا می شوند و دیگر نمی توانید از آن ها استفاده کنید.

تعریف سرور

قبل از این که بخواهید برای شرکت خود سرور خریداری کنید باید در مورد سرور شناخت کافی داشته باشید و بدانید که سرور چیست و وظیفه ی چه کاری را بر عهده دارد.سرور یک کامپیوتر در شبکه است که وظیفه ان این است که داده ها و اطلاعات را به کامپیوترهای دیگری که به شبکه متصل هستند را فرستاده و تمامی منابع شکه را مدیریت می کند.سرور، سیستم های مختلف را به هم متصل می کند و به این سیستم ها اجازه می دهد تا اطلاعات خود را به اشتراک بگذراند و بتوانند به نرم افزارها دسترسی داشته باشند.


تعیین تعداد سرورهای لازم

برای این که بتوانید تعداد سرورهای لازم را تعیین کنید باید مواردی را بررسی کنید که به آن ها می پردازیم.

تعیین کاربری سرور

در ابتدا باید کاربری سرور را مشخص کنید، سرورها انواع مختلفی دارند که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند. و مطابق با کاربری مورد نظر شما هر کدام سخت افزار خاصی را نیاز دارند.به عنوان مثال سخت افزار وب هاستینگ با سخت افزار های دیگر یا تجهیزات اشتراکی مانند پرینتر متفاوت است.این که سرور قرار است چه کاری را انجام دهد شما تعیین می کنید، مثلا ممکن است بخواهید سرور شما منبع پردازش شما باشد یا محل ذخیره و نگهداری داده ها و اطلاعات و سایر موارد.سپس باید نوع تسک هایی که قرار است سرور مدیریت کند را مشخص کنید، برخی از آن ها مبتنی بر رم، برخی مبتنی بر هارد و برخی دیگر مبتنی بر پردازنده هستند.

به عنوان مثال اگر قرار است شما از سرور برای پشتیبان گیری اطلاعات و فایل سرور استفاده کنید بهتر است از فضای مبتنی بر هارد استفاده کنید.اگر قرار است سرور یا دیتا بیس شما به درخواست های کاربران زیادی پاسخ دهد پس شما نیاز به رم بیشتری خواهید داشت.و زمانی که برای کاربری هایی مانند ماینینگ و مدلسازی به قدرت پردازش بالاتری نیاز دارید پس باید مبنی بر پردازنده باشد. در برخی از برنامه ها نیز شما هر سه مورد را نیاز دارید.توجه داشته باشید که سرورها دارای پردازنده های بسیار قوی هستند و به طور 24 ساعته روشن می باشند تا تمام سرویس های آن ها برای شما قابل دسترس باشد. مقدار cpu و رم و هارد توسط یک جدول مشخص شده تعیین می شود.

:دسته بندی مطالب آموزشی
30 فروردین، 1401

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.