دسته‌بندی محصولات

معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

معرفی بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

با توجه به افزایش حجم بالای داده ها در دنیای امروزی، و کاهش سرعت بازیابی آنها از دستگاههای سخت افزاری، باید بگوییم که دیگر شیوه های سنتی ذخیره سازی داده جوابگو نمی باشد. ما امروزه نیاز به ابزار و تکنیکی داریم که داده های ما را در فضایی بدون محدودیت حجم و دسترسی ذخیره کند. تکنیک object storage و فضای ذخیره سازی ابری همان روشی است که به کمک ما آمده تا بتوانیم حجم بالای داده ها را مدیریت کنیم.

در سراسر جهان مجموعه های زیادی وجود دارند که اقدام به فروش سرویس های ابری می کنند. در ایران نیز شرکت هایی هستند که فضای ابری ایرانی را با توجه به نیاز مشتری، در اختیار آنها قرار می دهند

برای انتخاب بهترین فضای ابری، باید ابتدا نیاز خود را بشناسید، سپس با بررسی خدمات شرکت های ارائه دهنده فضای ابری، اقدام به خرید بهترین بهترین فضای ابری نمایید.

ذخیره سازی ابری چگونه کار می کند؟

باور کنید یا نه، مفهوم ذخیره سازی ابری از مدت ها قبل وجود داشته است. آمازون این مفهوم را با S3 (سرویس ذخیره سازی ساده) خود که در سال 2006 راه اندازی شد، محبوب کرد، اما توانایی آپلود و ذخیره فایل ها از راه دور بر روی درایو دیسک ارائه دهنده خدمات را می توان به پیشنهاد Compuserve در سال 1983 ردیابی کرد.

شما به سادگی از منابع ابری برای ذخیره اطلاعات خود استفاده می کنید.آن منبع معمولاً در سروری قرار دارد که در یک مرکز داده (اما نه همیشه) در کنار صدها منبع دیگر است. این فرآیند از طریق اینترنت به وسیله یک اتصال امن و برنامه اختصاصی یا از طریق یک مرورگر وب انجام می شود.

تقریباً همه کسانی که تلفن هوشمند یا آدرس ایمیل دارند، به نوعی یک حساب ذخیره سازی ابری دارند. حتی میتوان فیسبوک را در نظر گرفت که نسخه محدودی از فضای ذخیرهسازی ابری را به اعضای خود ارائه دهد زیرا فیلمها و عکسها را میتوان رایگان در سرورهایش آپلود کرد.

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری

فضای ذخیرهسازی ابری IDrive

IDrive راه حل های ذخیره سازی ابری بسیار ایمن را ارائه می دهد، و برای هر کاربر گزینه ای دارد.

۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد که برای آزمایش آن کافی است .

همه پلن ها را می توان در سیستم عامل های مختلف دسکتاپ و موبایل از جمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS استفاده کرد. در صورت نیاز میتوانید پشتیبان گیری مداوم از دادهها را تنظیم کنید، و حتی میتوانید یک کپی از هارد دیسک های خارجی و دستگاههای NAS (ذخیرهسازی متصل به شبکه) ایجاد کنید.

فایل ها را می توان از هر جایی با اتصال به اینترنت در دسترس قرار داد و اشتراک گذاری فایل بسیار آسان است.

فضای ذخیره سازی ابری Google Drive


Google Drive یک راه حل پشتیبان گیری و همگام سازی بومی با ویژگی های غنی و مقرون به صرفه ارائه میدهد.

در حالی که به اندازه برخی از گزینه های دیگر لیست شده ساده نیست. با این حال، شایان ذکر است که این چیزی بیش از ذخیره سازی ابری است. با برنامه های همراه از جمله Google Photos، Docs، Sheets و Slides ارائه میشود – که با هم به عنوان Google Workspace شناخته میشوند. در نتیجه، Google Drive به شما امکان میدهد فایلها را از طریق یک رابط مبتنی بر وب ایجاد، ویرایش، ذخیره، مشاهده و همگام سازی کنید.

وقتی حساب جدیدی باز میکنید، Google فضای ذخیره سازی رایگان تا حداکثر 15 گیگابایت را در Google Drive به شما ارائه میکند. این طرح برای همیشه متعلق به شماست و اگر میخواهید به یک برنامه فضای ذخیره سازی فضای بیشتری ارتقا دهید، میتوانید این کار را انجام دهید.

رابط وب اگرچه بسیار جذاب است، اما استفاده از آن خیلی آسان نیست. این مشکل با دانلود اپلیکیشن دسکتاپ گوگل درایو برای ویندوز و macOS به راحتی حل می شود. این نرم افزار یک سیستم کشیدن و رها کردن مبتنی بر کاوشگر فایل است که بی شباهت به مایکروسافت OneDrive نیست، به شما امکان میدهد فایلها را مستقیماً از دسکتاپ خود پشتیبان گیری، ذخیره، اصلاح و حذف کنید.

فضای ذخیرهسازی ابری Dropbox

Dropbox یک انتخاب فوق العاده برای ذخیره سازی ابری شخصی است. برنامه ها مقرون به صرفه هستند، رابط کاربری چشمگیر است، و به خوبی با بسیاری از پلتفرم های شخص ثالث ادغام می شود.

این فضای ابری پیشرو در به اشتراک گذاری فایل است، با چندین ویژگی کمک می کند تا فایل های بزرگ را با دیگران چه از Dropbox استفاده کنند یا نه، به اشتراک بگذارید. با این حال، یک محدودیت این است که نمیتوانید از درایوهای خارجی یا شبکه پشتیبانگیری کنید – Dropbox فقط آنچه را که به پوشه Dropbox دستگاه خود منتقل میکنید ذخیره میکند.

امنیت آن چشمگیر است، زیرا همه فایلها رمزگذاری میشوند. حساب ها همچنین می توانند با احراز هویت دو مرحله ای (2FA) ایمن شوند.

دراپ باکس طرح رایگان با ۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد.

فضای ابری Zoolz

Zoolz فضای ذخیره سازی ابری با کیفیت بالا را ارائه می دهد که توسط اکوسیستم خدمات وب آمازون (AWS) پشتیبانی می شود. دارای امنیت عالی، از جمله رمزگذاری کامل 256 بیتی AES (استاندارد رمزگذاری پیشرفته) و انطباق با چارچوب های قانونی مختلف از جمله HIPPA (قانون قابلیت حمل و پاسخگویی بیمه سلامت) و GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) است.

یک نسخه آزمایشی رایگان کاملاً کاربردی با ۵۰ گیگابایت فضای ذخیرهسازی در دسترس است که به شما امکان میدهد قبل از انجام سرویس، آن را امتحان کنید.

فضای ذخیره سازی OneDrive

Microsoft OneDrive بهترین راه حل ذخیره سازی ابری برای کاربران ویندوز 10 و مایکروسافت 365 است و همچنین برای کاربران macOS، Android و iOS در دسترس است. OneDrive برای گیمرهای کنسول ایکس باکس وان در دسترس است و امکان ذخیره فایل های ذخیره شده بازی را با خیال راحت در فضای ابری فراهم می کند.

این پلتفرم فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا را با رابط های کاربری کاربردی، ادغام قدرتمند با کل مجموعه Microsoft 365 و یک چارچوب امنیتی قوی متعادل می کند.

این سرویس به خوبی در ویندوز ادغام شده است. در اصل، این امکان را به شما می دهد که هر فایل یا پوشه ای را از روی دسکتاپ خود بردارید و در دستگاه های مختلف دیگری به آن دسترسی داشته باشید. همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها را با کاربرانی که OneDrive ندارند را ارائه می دهد.

همچنین میتوانید فایلها را مستقیماً بدون دانلود در فضای ابری ویرایش کنید.

ظرفیت ذخیره سازی رایگان ۵ گیگابایتی ارائه می کند.

فضای ذخیره سازی pCloud

pCloud یکی از تنها ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری است که اشتراک مادام العمر را ارائه می دهد و 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی را با پرداخت یکباره 175 دلاری یا 2 ترابایتی با قیمت 350 دلار در اختیار شما قرار می دهد.

گزینه های پرداخت ماهانه نیز در دسترس است، و یک طرح رایگان کاملاً کاربردی با ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد.

سیستم عامل های اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می شوند و همچنین افزونه های مرورگر برای Opera، Chrome و Firefox وجود دارد.

بهترین سرویس های ذخیره سازی ابری ایرانی

فضای ذخیره سازی ابری نودیسک

با توجه به اینکه فضاهای ذخیره سازی قبلی همگی خارج از ایران بودند و ممکن است در زمان استفاده مشکلاتی برایتان بوجود بیاید، پیشنهاد می کنم از بین گزینه های موجود در فضای ابری ایران، از نظر قیمت و امکانات بهترین را انتخاب نمایید. بدون تردید نودیسک درست ترین انتخاب شما خواهد بود.

نودیسک فضای ذخیره سازی ابری را بسته به نیاز شما در اختیارتان قرار می دهد تا به داده هایتان با امنیت بالا، در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشید.ابریش زیر ساخت ابری خود را در ۳ پلن پایه، اقتصادی و حرفه ای به مشتریان ارایه میکند. هرکدام از سرویس ها حجم و ترافیک مشخصی را برای شما فراهم می کنند تا دادههای خود را در هر ابعادی در آن ذخیره کنید.

:دسته بندی مطالب آموزشی
27 شهریور، 1401

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.