دسته‌بندی محصولات

نحوه اتصال ۲ روتر به یکدیگر

نحوه اتصال ۲ روتر به یکدیگر

نحوه اتصال ۲ روتر به یکدیگر

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که نیاز دارید دو روتر را به هم وصل کنید، اما اطلاعات شما کافی نبوده و نیازمند دریافت راهنمایی هستید همین جا کنار ما بمانید، ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید دو روتر را به یکدیگر متصل کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نحوه اتصال ۲ روتر به یکدیگر

در ایتدا باید گفت زمانی که دو روتر را به یکدیگر متصل کرد اتصالات اینترنتی به شکل قابل توجهی افزایش می یابد به علاوه محدوده پوشش هم قابلیت گسترش دارد.جالب است بدانید که ساده ترین راه برای آن که دو روتر را به هم وصل کنید استفاده از یک کابل اترنت است، اما اگر اتصال بدون سیم و کابل مد نظر شماست باید به شما این مژده را بدهیم که امروزه به سبب پیشرفت های شکل گرفته در این زمینه این امر هم ممکن می باشد.

در این قسمت به شرح امورات لازم در جهت اتصال دو روتر به یکدیگر از طریق کابل اترنت خواهیم پرداخت.

روتر اصلی که به مودم و پریز برق متصل است به عنوان هسته کار در نظر گرفته می شود.(چنانچه دو روتر در اختیار شما بود و هر دو باهم یکسان بودند انتخاب هریک از آن ها به جهت اتصال به مودم و پریز بر عهده کاربر می باشد).

پس از مرحله فوق نوبت می رسد به انتخاب روتر دوم که در جهت گسترش پوشش و وسعت بخشی به اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد( در این قسمت توصیه داریم روتری که از نظر کارکرد قدیمی تر است را برای این مرحله در نظر بگیرید).

در مرحله سوم از کار باید هر دو روتر در دسترس را به سیستم خود نزدیک کرده تا ارتباط با سهولت بیشتری شکل گیرد و انجام تنظیمات به راحتی ممکن گردد.

مرحله چهارم باید نسبت به انتخاب شبکه های ارتباطی اقدام کرد که در این حال دو انتخاب در مقابل شما قرار می گیرد که عبارتند از

- ارتباط LAN به LAN

- ارتباط LAN به WAN

در زمان مشاهده این موارد باید یکی را انتخاب کرده تا انجام کار صورت پذیرد.در ارتباط با دوشبکه موجود باید به ذکر نکاتی اشاره داشت که توجه به آن ها موجب می شود ارتباطی موفق و کاربردی شکل گیرد.اگر ارتباط LAN به LAN را انتخاب کردید باید در نظر داشته باشید که محدوده ارتباطی نسلت به قبل گسترش یافته به علاوه امکان انتقال داده ها از به تلفن همراه و... ممکن خواهد بود.چنانچه ارتباط LAN به WAN را مد نظر داشتید باید بدانید که شبکه ای دیگر در داخل شبکه اصلی شکل می گیرد و امکان جابجایی فایل ها ممکن نخواهد بود.

حال به ادامه روال کار اتصال دو روتر به یکدیگر خواهیم پرداخت.

در ادامه امورات مندرج در فوق نوبت به انجام تنظیمات روتر می رسد که باید روتر اصلی را از طریق کابل اترنت به مودم وصل نمایید همچنین از طریق دومین کابل اترنت سیستم خود را به روتر وصل کنید.

چنانچه از مک استفاده دارید باید از مبدل اترنت به USB_C یا Thunderbolt بهره گیری کنید.

پس از انجام مراحل فوق نوبت به پیکره بندی روتر می رسد که از طریق آن می توان اتصالات اینترنت را تحت نظر قرار داد.

اغلب روترها قادرند در صورت ورود آدرس Ip در مرورگر وب به روتر دسترسی یافت.در نظر داشته باشید که روترها اقسام گوناگونی داشته و انجام تنظیمات در هر مدل آن ها متفاوت است.مرحله هفتم کار تعلق دارد به تغییر تنظیمات DHCP و اگر شبکه LAN به WAN مد نظر شما بود باید ادرس مربوط به آن را وارد کنید.اما اگر شبکه LAN به LAN را انتخاب کردید نیاز به انجام تغییرات نبوده و آن را در همان حالت تنظیم شده از پیش رها کنید.در مرحله هشتم نوبت می رسد به پیکره بندی روتر دوم، به این صورت که روتز دوم را به سیستم متصل کرده و به صفحه تنظیمات مراجعه کنید.سپس Ip روتر دوم را وارد کرده با تغییر عدد اخر نسبت به Ip ادرس روتر اول.

در صورتی که شبکه انتخابی شما LAN به WAN است باید ادرس WAN IP دوم را وارد کنید و در نظر داشته باشید که ساب نت ماسک در روتر اول و دوم باید یکسان باشد، چنانچه امکان غیرفعال سازی گزینه Upnp برای روتر دوم موجود است این کار را انجام دهید.در قسمت نهم از کار نوبت به تنظیم سرور DHCP در روتر دوم می رسد که اگر شبکه LAN به LAN را انتخاب نموده اید باید گزینه DHCP در روتر دوم را غیرفعال کنید.

مرحله دهم، ایجاد تغییرات در کانال وایرلس به این صورت که اگر روترهای شما هردو به حالت بی سیم بودند باید به شکل دستی مورد تنظیم قرار گیرند و این گونه دچار تداخل در کار نخواهند شد.


توصیه می کنیم برای پیشگیری از این امر روتر اول را بین ۱ الی۶ و روتر دوم را روی عدد ۱۱ تنظیم کنید.پس از انجام تنظیمات فوق می توانید روترها را درجایی که مد نظر دارید بگذارید و با کابل اترنت به هم وصل نمایید.

نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که می توانید برای آگاهی از اتصال دو روتر به یکدیگر از طریق تلفن همراه خود به آن ها متصل شده و اطمینان کامل حاصل کنید و سرعت را در این زمان مد نظر قرار دهید چنانچه با افت سرعت مواجه بودید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و آن را مجددا مورد بررسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مطالب سعی کردیم به زبانی ساده و قابل درک به ارائه مراحل و نکات لازم در جهت اتصال دو روتر به یکدیگر بپردازیم و امیدواریم از طریق این گفته ها به راحتی بتوانید کار خود را انجام داده و با مشکلی مواجه نشوید.با اندکی توجه به گفته های فوق دریافتید که از طریق کابل اترنت می توان دو روتر را بهم متصل کرد و مورد استفاده قرار داد، به علاوه شبکه های مناسب را انتخاب کرد و بهره گیری نمود.

در پایان از توجه شما به این مطالب نهایت سپاس را داریم و امیدواریم نکات بیان شده برای شما مناسب و کاربردی واقع گردد.

:دسته بندی مطالب آموزشی
22 مرداد، 1402

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.