دسته‌بندی محصولات

گوگل شبکه اجتماعی جایگزین توییتر را به ....

گوگل شبکه اجتماعی جایگزین توییتر را به ....

گوگل شبکه اجتماعی جایگزین توییتر را به خاطر ترویج خشونت از پلی استور حذف کرد

از Parler به عنوان جایگزین توییتر و فیسبوک با آزادی بیان بیشتر یاد میشود. این شبکه اجتماعی به خاطر انتشار مطالب افراطی و جنجالی انتقادات زیادی را برانگیخته است. در پی تسخیر ساختمان کنگره آمریکا توسط طرفداران افراطی ترامپ که چند کشته و زخمی بر جای گذاشت، اپل از Parler خواست تا قوانین جدیدی را برای مدیریت محتوا تعریف کند. اما گوگل پا را فراتر گذاشت و این شبکه اجتماعی را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد.


اپل هشدار داد که برخی طرفداران ترامپ در حال استفاده از Parler برای سازماندهی حملهای دیگر در واشنگتن هستند و از این شبکه اجتماعی خواست تا در سیاستهای مدیریت محتوا بازنگری کند یا ریسک حذف شدن از اپ استور را بپذیرد. اما گوگل این شبکه اجتماعی را از فروشگاه اپ خود حذف کرد. در بیانیه این شرکت که به خبرگزاری Android Police ارائه شده میخوانیم:

«مطابق قوانین دیرینه ما که به منظور محافظت از امنیت کاربران گوگل پلی تعریف شده اند، اپهایی که محتواهای تولید شده توسط کاربران را منتشر میکنند باید قوانین مدیریت محتوایی داشته باشند که پستهای ترویج کننده خشونت را حذف میکند. تمام توسعه دهندگان باید از این قوانین پیروی کنند و ما از ماهها قبل به Parler در مورد این سیاست هشدار داده بودیم.

ما نسبت به ادامه انتشار محتواهای ترویج به خشونت در Parler آگاه هستیم. ما میدانیم که در مورد سیاستهای مدیریت محتوا اختلاف نظرهایی وجود دارد و حذف سریع تمام محتواهای خشونت آمیز میتواند سخت باشد، ولی ما برای انتشار برنامه در پلی استور نیازمند سیاستهای سختگیرانه در قبال محتواهای جنجالی هستیم. با توجه به اتفاقات اخیر و تهدید شدن امنیت مردم، Parler را تا زمان اصلاح قوانین مدیریت محتوا از پلی استور حذف کردیم.»

گوگل تأیید کرد که تنها اپلیکیشن Parler را از فروشگاهش حذف کرده و این برنامه همچنان روی موبایلهای نصب شده بدون مشکل کار میکند و نسخه وب نیز در مرورگر Chrome قابل دسترسی خواهد بود. Parler که از زمان انتشار در پلی استور بیش از ۵ میلیون مرتبه نصب شده از سایت APKMirror نیز حذف شده است.

Parler سال ۲۰۱۸ منتشر شد و از همان ابتدا به خاطر قوانین ملایم در مورد انتشار محتوا به سرعت به یکی از پلتفرمهای محبوب طرفداران جناح راست به ویژه کاربران اخراجی فیسبوک و توییتر تبدیل شد. محبوبیت این شبکه اجتماعی پس از انتخابات آمریکا به خاطر افزایش نظارت توییتر و فیسبوک بر محتواهای جنجالی ترامپ بیشتر شد.


21 دی، 1399

نظرات

نظری برای این مطلب ثبت نشده است.

نظر خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.